Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Κλικ δευτερολέπτων, Χάρης Γαντζούδης

Πέρυσι το Σεπτέμβριο σκεφτόμουν να φτιάξω ένα blog στο οποίο θα εξέφραζα τις σκέψεις μου για τη μεγάλη μου αγάπη, τα βιβλία. Λόγω διδακτορικής διατριβής και περιορισμένου χρόνου δεν ήταν εφικτό. Ένα χρόνο μετά υποδέχθηκα το Φθινόπωρο, (έχοντας κάνει την επιθυμία μου αυτή πράξη!) και μαζί ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο από τις Εκδόσεις Λέμβος, με τίτλο «Κλικ δευτερολέπτων». Συγγραφέας του ο Χάρης Γαντζούδης. Ο Χάρης είναι ο πρώτος συγγραφέας από τον οποίο έλαβα email και μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω το νέο του βιβλίο, και τον ευχαριστώ ιδιαιτέρως για αυτό!
Κλικ δευτερολέπτων - Χάρης Γαντζούδης 

Πόσο χάρηκα όταν έλαβα το αντίτυπο! Από το πρώτο κιόλας ξεφύλλισμα, είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται για πενήντα διαφορετικά καθημερινά βιώματα και χαρακτήρες. Πενήντα Κλικ δευτερολέπτων.

Για να μην μακρηγορώ, γοητεύτηκα από τον τίτλο και το διάβασα μέσα σε δυο απογεύματα! Με απλοϊκό αλλά αριστοτεχνικό τρόπο, ο συγγραφέας περιγράφει με γλαφυρότητα έντονα συναισθήματα, ανθρώπινες εμπειρίες και αξίες που φθείρει ο χρόνος και η δύναμη της συνήθειας. Συναισθήματα όπως ο φόβος, ο πανικός, η απουσία, η απώλεια, η αναζήτηση η μετάβαση, η απόφαση και η απελευθέρωση κυριαρχούν από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα.

Ένα συνονθύλευμα κοινωνικών και προσωπικών χαρακτηριστικών, σκιαγραφούν την εικόνα της κοινωνίας και τις σχέσεις των ατόμων (σύντροφος, γονέας, φίλος κ.λπ.) μέσα σε αυτή, όπως μέχρι τώρα έχουν διαμορφωθεί. Διαβάζοντάς το, γέμισε το μυαλό μου δεκάδες ερωτήματα και σκέψεις για δική μου θέση μέσα στην κοινωνία, τον ρόλο μου στις διαπροσωπικές μου σχέσεις, και τη δυνατότητα πραγματοποίησης των στόχων μου. Άρχισα να αναρωτιέμαι αν όντως ζω ή απλώς επιβιώνω. Αν πράττω σωστά ή λάθος. Αν η δική μου πορεία είναι αυτή που όντως επιθυμώ ή εν τέλει μένω κι εγώ αγκιστρωμένη στο δικό μου κόσμο, και δίχως να το έχω καταλάβει παραγκωνίζω αληθινές στιγμές.

Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί ποτέ, αν το «εγώ» πρέπει να υποχωρεί ώστε να δώσει τη θέση του στο «μαζί» ή και το αντίστροφό; Γιατί οι άνθρωποι εξακολουθούν να ζουν γεμάτοι ενοχές, απωθημένα και καλά κρυμμένα μυστικά αντί να δώσουν μια κλοτσιά και να απελευθερωθούν από αυτά; Γιατί η κοινωνία μάχεται υπέρ της διαφορετικότητας αλλά συνάμα την κατακρίνει;  Γιατί να επιτρέπουν σε αρνητικά συναισθήματα όπως ο φόβος και η απώλεια να τους κλέβουν τη ζωή;

«…Στιγμές λίγο πριν το ξέσπασμα της μπόρας που όμως όταν περάσει θα φανεί ο ήλιος κι ο ουρανός θα καθαρίσει από τα σύννεφα, απ’ ό,τι μας εμποδίζει να δούμε το δρόμο που ανοίγεται μπροστά μας» (Γαντζούδης, 2018)*.

Μήπως τελικά όλες οι άτυχες στιγμές δεν είναι παρά «μικρές μπόρες», οι οποίες αποτελούν παράδειγμα και κίνητρο για αισιόδοξη σκέψη και απελευθέρωση δίδοντας έτσι νόημα στη ζωή μας;

Αξίζει να διαβάσετε αυτό το βιβλίο, θα προβληματιστείτε και θα αλλάξετε οπτική για πολλές καταστάσεις γύρω σας!


Σ.


* Γαντζούδης, Χάρης (2018), Κλικ δευτερολέπτων, Αθήνα: Εκδόσεις Λέμβος.
 
   Photo credits: Diastixo.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πες μας τη γνώμη σου!